Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

Alle spørsmål

Er det trygt å handle hos dere?

Ja. Vi er en Norsk bedrift som har holdt på siden 2014, er lokalisert i Norge og dermed underlagt forbrukerkjøsploven. Vi har hovedkontor like utenfor Haugesund og har lager i Skien. Vi har hele 30 dagers returrett. Returretten gjelder fra den dag du mottar varen.

Hvordan betaler jeg?

Hos oss betaler du enten ved å få tilsendt en faktura, Vippse eller du kan betale med ditt kjøpekort (visa, master ++. Vår partnere på betaling er Klarna og Vipps. Klarna tilbyr ulike betalingslønsinger som for eksempel delbetaling, faktura osv. 

Hvordan kan det ha seg at noen varer er billigere enn utenlandske nettbutikker?

Vi har liten administrasjon, enkel nettbutikk løsning, gode avtaler på lagring og frakt og har derfor svært lave faste kostnader. Dette gjør oss svært konkurransedyktige. Samtidig gjør vi store innkjøp direkte fra produsent i USA og Tyskland

Tilkommer det ekstra moms eller andre avgifter?

Vi forholder oss til Norsk lov, er et norsk registrert selskap og har tilholdssted i Norge så alle oppgitte priser er inkludert alle avgifter. Når du bestiller hos oss, leveres varen direkte til deg uten ekstra kostnader. 

Hvis jeg ved mottak av produktet finner ut at dette var ikke som forventet, hva gjør jeg da?

Når du handler hos oss tilbyr vi deg som forbruker 30 dagers gratis returrett. Vi har særdeles stor tro på våre produkter så dette ser vi ikke på som noen stor risiko. Om du allikevel ikke er fornøyd med varen og ønsker pengene dine igjen så gir du bare beskjed til oss om dette på mail så kommer vi og henter varen og krediiterer innbetalt beløp.

Er det mange feil på produkter fra WaterRower/NOHrD?

Nei, det er sjelden feil, men som alt annet hender det at en kan være uheldig. Vi bruker lite penger på markedsføring så vår forretningsfilosofi er at våre kunder er våre beste ambassadører. Det er derfor viktig at om det oppstår et problem så må vi må få en mulighet til å ordne opp så snart som overhodet mulig.

Hvor lang tid tar det før jeg får varen etter at jeg har lagt inn bestilling i nettbutikken?

Hvis vi har varen på lager her i Norge så tar det normalt 2-3 dager. Har vi ikke varen på lager så kan det fort ta mellom 10 - 14 dager og av og til mer enn dette. Hvis det oppstår forsinkelser så underettter vi om dette så snart det lar seg gjøre. Du vil også få en sporingslink til forsendelsen slik at du selv kan følge med på når den ankommer deg. Mange av våre varer har opp til 4 ukers leveringstid. Disse produktene er merket i nettbutikken.

Hvilke fraktalternativer har dere?

Vi har 2 ulike alternativer. Post i butikk og Hjemlevering (hjem til dør). Vi har svært gode fraktavtaler så vi klarer å holde disse prisene til et minimum. Store produkter som feks Tredemølle vil alltid leveres hjem til dør. Hvis ingen av disse alternativene passer for deg så gi beskjed så ordner vi dette.

Jeg skjønner at dere også er påvirket av COVID19, men hvorfor tar det så lang tid å få WaterRowern min?

WaterRower fabrikken i USA og NOHrD fabrikken i Tyskland har i perioder vært stengt ned grunnet COVID19. Samtidig har etterspørselen vært større og dette gir en del utfordringer for sånne som oss som normalt har hatt god tilgang på produkter. Vi har på det værste hatt kunder som har ventet 10 måneder på sin WaterRower, men nå ser heldigvis situasjonen lysere ut. Vi forventer å ha normal leveringstid fra og med uke 13/2021